جهان اسلام وارد فاز جدیدی از بیداری اسلامی می شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا؛ 'محمدباقر خرمشاد' عصر جمعه در بیست و پنجمین كنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، افزود: سید جمال‌الدین اسدآبادی برای اولین بار تلاش كرد به نام اسلام، سلاطین و امت اسلامی را در جهان اسلام بیدار كند و خواب عمیق مسلمانان را بعد از افول تدریجی تمدن اسلامی كه باعث عقب‌ماندگی آنان در مقابله با تمدن نوظهور و غارتگر غرب بود، بر هم بزند.

وی تصریح كرد: سید جمال به عنوان یك بیدارگر اسلامی برای چاره‌جویی وضع نامطلوب امروز، مسلمانان را به هشت اصل دعوت كرد كه عبارت بودند از مبارزه با استبداد و خودكامگی مستبدان، لزوم آشنایی با علوم و فنون جدید و مجهز شدن جهان اسلام به آنها، بازگشت به اسلام اولیه، لزوم ایمان و اعتقاد به مكتب اسلام، مبارزه با استعمار خارجی، ضرورت اتحاد جهان اسلام، لزوم احیای فریضه جهاد در جوامع اسلامی و روح مبارزه و همچنین مبارزه با خودباختگی در برابر غرب.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار داشت: با انقلاب اسلامی ایران موج اول بیداری اسلامی كه سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر آن بود پایان یافت و موج دوم با رویكرد عقلی شروع شد.

وی افزود: نكته‌ مهم در انقلاب اسلامی، تشكیل یك حكومت اسلامی بود كه الگویی جدید با ریشه‌های گذشته برای پاسخگویی به نیازهای امروز محسوب می‌شد، به طوری كه انقلاب كنونی با آنچه كه سید جمال‌الدین آرزو می‌كرد مطابقت دارد.

خرمشاد با بیان اینكه انقلاب اسلامی خود را موظف به خدمت به تمام جهان اسلام می‌داند، خاطرنشان كرد: الگوی سیاست داخلی انقلاب اسلامی، اصولگرا و دین‌گرا بود و در اقتصاد، شعار خودكفایی و خودباوری را پیش گرفت و شهادت را الگوی عملی خود قرار داد.

وی با تاكید بر اینكه آنچه امروز در جهان اسلام شاهد هستیم آغاز موج سوم بیداری اسلامی است، خاطرنشان كرد: باید بیداری اسلامی امروز به یك بلوك مقتدر تبدیل شود تا بتواند پویا باقی بماند.

** شبد** 3404





:: برچسب‌ها: غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: